• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69201
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jp3l
+
-

تأمین اعتبار  برای‌تکمیل مسکن خانواده‌های دارای 2 معلول

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۵۴ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای حداقل ۲ معلول تحت پوشش بهزیستی در استان کردستان توسط خیرین استانی و کشوری تامین شد. به گزارش ایرنا، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان اظهار کرد: اعتبار ساخت این تعداد واحد مسکونی در همایش خیرین برتر کشور که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، توسط تعدادی از خیرین استانی و کشوری تامین شد.

«فرهاد عزیزی» افزود: در این همایش اعتبار ۲۰ مورد از این واحدهای مسکونی را یکی از خیرین نیک‌اندیش کردستانی و ۳۴ واحد را تعدادی از خیرین کشوری تقبل کردند، ضمن این‌که این واحدها در سطح استان پراکنده بوده و به صورت میانگین هر کدام بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارند.  وی یادآور شد: علاوه بر تکمیل این تعداد واحد، ساخت مسکن برای خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، مسکن و شهرسازی و خیرین مسکن‌ساز انجام می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان با بیان این‌که در حال حاضر حدود ۴۵۰ خانوار دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان وجود دارد، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تامین زمین به صورت رایگان برای احداث مسکن این تعداد خانوار در روستاها بر عهده بنیاد مسکن و در شهرها نیز بر عهده مسکن و شهرسازی است. 

وی تاکید کرد: در راستای احداث این واحدها به هر خانوار شهری ۳۰۰ میلیون ریال و به هر خانوار روستایی نیز ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.  عزیزی یکی دیگر از دستاوردهای خیرین برتر کشور برای کردستان را معرفی یکی از خیرین کردستانی به عنوان جوان‌ترین خیر کشور اعلام کرد و افزود: در این همایش مقرر شد جامعه خیرین حامی معلولان در استان تشکیل شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید